-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29977 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

بعضي مي گويند اگر انسانها خوب باشند و يك نظام اخلاقي در جامعه حاكم باشد همان نتايج را منتج مي شود كه از نتيجه دستورات انبياء حاصل مي گردد؟
انسان به موجب غريزه خود خواهي، هميشه طالب نفع خويش است اين است كه مي بينيم قدرتمندان و صاحبان زور و قوه همواره بر ضعيفان ستم نموده و حقوق آنها را پايمال مي كنند و از هيچ جنايتي خودداري نمي نمايند، بنابراين تنها يك نظام اخلاقي نمي تواند جامعه را به عدالت در تمام شؤون زندگي سوق دهد، زيرا براي جلوگيري از سركشيها قانون لازم است و قانونگزار بايد به صلاح و فساد جامعه كاملا آگاه باشد و داراي ديدي وسيع و همه جانبه باشد قانون را فقط براي اصلاح جامعه وضع مي كنند حدود معلومات و ديد آنها كاملا محدود است و گسترش ندارد اين است كه مي بينيم نخست قانوني وضع مي كنند و بعد به اشكالي برخورد مي كنند و تبصره ها به آن مي زنند و سرانجام آن را لغو و قانون ديگري به جاي آن وضع مي كنند، اما قانون انبياء اين طور نيست زيرا قوانين و دستورات پيامبران الهي همه از طرف خداوند متعال وضع شده است خدايي كه دانشش همه ي عالم را فراگرفته و هيچ ذره يي از علم غير محدود وي پوشيده نيست خداوندي كه گذشته و حال و آينده براي او مطرح نيست و به آينده هايي بسيار دور همانگونه آگاهي كامل دارد كه از حال با خبر است او بي نياز مطلق است و احتياج از هيچ رو در ذات مقدسش راه ندارد و چون انسانها را او بوجود آورده و آفريده است به احتياجات و مصالح و مفاسد آنها كاملا آگاه است چنين خدايي مي بايست قانون جامعه ها را وضع كند و توسط رسولانش به آنان ابلاغ كند. وگرنه انسانها هرگز نمي توانند قانوني جامع و كامل كه جوابگوي خواسته هاي جوامع باشد وضع و تدوين نمايند.


ـ27ـ
به طور خلاصه، غير از جامعيّت حكم وحي كه مشكلات محدوديت بشري را ندارد جامعه انساني نيازمند پشتوانه براي اجراي قانون است. در صورت واگذاري به انسان، تجاوز طبيعي است و در صورت روي آوردن به زور ارزش و كرامت انساني ناديده گرفته شده. پس قانون و نظام اخلاقي بدون ايمان مثل اسكناس بي پشتوانه است. بهترين راه قانون الي است كه انبياء((عليهم السلام)) آورده اند كه هم جامع است و هم از پشتوانه اجرايي يعني ايمان و حكومت برخوردار است.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ28ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.